Paperitöiden kehystyksessä pahvit ovat tärkeitä. Sekä etu- että takapuolella. Konservoivassa kehystyksessä pelkkä happovapaus ei riitä. Jos pahveissa on happoja, ne voivat vahingoittaa työtä pidemmällä aikavälillä.
Käytämme pääsääntöisesti happo- ja lingniinivapaita sekä ph puskuroituja paspartuureja. Puumassasta erotellaan kemiallisesti hapot ja lingniinit. Suomessa valmistetut Werner oy:n De Luxe pahvit ovat valmistettu tästä käsitellystä alfa selluloosasta. Värisävyt sointuvat useimpien akvarellipaperien väreihin. Nämä pahvit ovat museolaatuisia.
Yleensä museolaatuiset pahvit ovat vaalean eri sävyjä. Ja parhaimmat valmistetaan puuvillasta. Ne ovat luonnostaan happovapaita. Värilliset paspartuurit ovat yleensä happovapaita,mutta eivät aina museolaatuisia. Ne ovat luokiteltu muutamaan luokkaan ominaisuuksiensa mukaan. Luokittelut riippuvat valmistajista. Suomessa on saatavilla ainakin Crescent, Daler Rowney, Colourmount ja Artique paspiksia.
Tärkeää on myös katsoa taulun taakse. Taustapuoli on kosketuksissa teoksen kanssa koko alueella. Paspartuuri vain reunoilta. Siksi on tärkeää, että taustapahvi on myös happo- ja ligniinivapaa sekä ph puskuroitu. Taustapahvi suojaa ja tukee kuvaa, joten on tärkeää, että se on laadukas. Se estää happojen ja ilmansaasteiden tunkeutumisen teokseen taustapuolelta. Kasvisliimapaperi taulun takana estää isompien pölyjen ja ötököiden tunkeutumisen taulun väliin.
Valokuvia ja julisteita liimataan taustaan, joten sen täytyisi olla tukeva. Kun kuva liimataan, tulisi liimankin olla happovapaa. Silloin liima ei kellastu eikä tunkeudu paperin läpi. Valokuvia voidaan liimata tarrakalvolla alumiinikomposiittilevylle. Komposiittilevy on happovapaa , koska se on muovia ja alumiinia. Siinä ei siis ole puun kuituja. Se on myös erittäin jäykkää. Jos kuvaan ei haluta kehystä (mm. näyttelyissä), alumiinikomposiitti pitää kuvan suorassa.Kapalevylle liimatessa levy voi käyristyä ja sen reunat ovat herkät kolhiintumaan.
Pahveja on siis useita eri käyttötarkoituksiin.